banany

2 sierpnia 2018 przez Marcel z 0 komentarzami

Właściwości odżywcze bananów


Prawie każdy z nas lubi banany, bo są smaczne, lekkie dla naszego żołądka i pożywne.  Jedzą go dorośli, młodzież, jest również podawany bobasom, bo nie wywołuje reakcji uczuleniowej.

Na skutek zawartości K, który obniża ciśnienie banany wspomagają nasz układ krwionośny. Obecność polisacharydów obniża wielkość cholesterolu i możliwość nastąpienia arteriosklerozy.

Tryptofan zawarty w bananach jest składnikiem, z którego produkowana jest serotonina, czyli hormon szczęścia, polepszająca nasz humor i gwarantująca odpowiedni wypoczynek w nocy. Dlatego zanim pójdziemy spać powinno się wypić miks z mleka i bananów.

Jak wiadomo orzechy dzięki obecności magnezu polepszają zapamiętywanie i koncentrację. Ale i banany przejawiają pozytywne oddziaływanie na system nerwowy. Przekazują energię umysłowi co dobrze działa na jego pracę.

Osoby lubiące mięso, jajka albo ryby powinny liczyć się z tym, że są to rzeczy zakwaszające nasz organizm. Dzięki takim solom mineralnym, które są zawarte w bananach jak: K i magnez obniża się ich zakwaszające oddziaływanie. Dojrzałe banany są wspaniałe na odchudzanie dodatkowo stają się odpowiednim lekiem na laksację i komplikacje z układem trawiennym.

Banany ochronią nas przed zgagą. Wybierając lekko niedojrzałe i zielonkawe banany możemy zapobiec wrzodom żołądka. Banany zawierają skrobię, która otacza śluzówkę żołądka i osłania ją ujemnym oddziaływaniem soków trawiennych.

Robiąc treningi sportowe należy po ich zrobieniu przegryźć banana, który przysparza nam energii i witalności, a wolne rodniki powstające w czasie ćwiczeń są niwelowane przez występującą w bananach witaminę E i kwas askorbinowy.

Banany pomimo tego, że dodają energii, nie są rekomendowane dla cukrzyków, bo są obecne w nich znaczne dawki cukrów, a ich IG jest znaczny.

Pozostaw komentarz